Tips; Hvordan bli FIT/trent eller "tynn" (All about fashion)

Tips; Hvordan bli FIT/trent eller "tynn"



Det har vært mange spørsmål i det siste om hvordan man blir fit, trent eller "tynn". Jeg sier ikke at 12åringer skal slanke seg og få sykdommen anoreksi, eller at vis du er litt på + siden så SKAL du slanke deg, det blir bare dumt. Men hvis du er litt på + siden og vil være komme bedre i form kan jeg jo gi deg noen tips.

For dere som ikke visste det så gikk jeg ned 7 kilo ganske raskt. Da jeg startet var jeg jo 14 år (jaja, veldig "ung")  og gikk fra 64 kilo til 57 kilo på 4-5 måneder. Jeg var på grensen til å bli overvektig. Jeg var den jenta som hadde dårligst kondis i klassen, jeg klarte ikke å løpe 300 meter uten å stoppe en gang. Plutselig begynnte jeg å jogge på fritiden. Første joggeturen min var med en venn midt på svarteste vinteren, det var det som fikk meg igang.

Hehe, nå skal jeg slutte å bable, her kommer tipsene dere har ventet på:
 




Start enkelt

Starter du med 1 time syv dager i uka blir du fort lei. Ikke kutt ut alt det utsunne med en gang heller!


Finn noe som er for deg

Liker du ikke sykling eller løping? Gjør noe du liker som å bokse, gå på fjelltur eller ta deg en tur i svømmehallen. Vil du brenne kalorier bør du gjøre noe som får opp kondisen din. Vil du bygge muskler så bygger du muskler (man brenner også kalorier og fett når man trener bygger muskler.


Tren med en venn

Tren med noen du stoler på og som kan pushe deg til diitt hardeste, du kan bli overrasket over hvor raskt og enkelt treningen går!





Mat er og vil alltid være det viktigste i ALL trening

70% food and 30% gym er uttrykket alle bruker. Spiser du pizza, drikker brus og hiver innpå med godteri på hverdager hjelper ikke treningen. Legg godteriet på hylla til helgen og ta fram grønnsakene og frukten på hverdagen. 5 om dagen! 




Andre enkle tips til å starte:

Drikk MASSE vann.
Spis proteinger!
Selv om du trener musklene blir du ikke bodybuilder på 1,2,3. Å bygge muskler tar veldig lang tid og om du har stått på i noen måneder kan du kanskje se en liten forskjell.
Finn inspirasjon. Følg fitness sider på Instagram (@fitspirationness)
Hvis du hadde startet da du først tenkte på det hadde du vært færdig nå!
Hvis du forsetter å si "jeg tar det i morgen" vil du virkelig ikke dette hardt nok!
Husk at du ikke blir topptrent etter en liten trening.
Hvile er VELDIG viktig. Prøv å sove 8-9 timer hver natt.

 

Håper alle dere som har lest dette trener bare for å få "sommerkroppen". Meningen er jo å ha en sunn kropp året rundt. Det er heller ikke meningen å ha en tynn kropp (nohate). Tren fordi du vil komme i form og ha en sunn kropp (og for å se bra ut naken og da). Jeg anbefaler også et besøk til helsesøster eller legen for å ta en sjekk om hvor mye kilo de kan gå ned, hva som er den beste treningsmåten for deg, hvordan du kan spise rett og hvordan du kan unngå treningsskader. 

Vil du ha flere tips eller har du spørsmål kan du følge instagrammen min @fitspirationness eller kik meg: Fitspirationness


  • 13.09.2013 kl.22:12
    Mange bra tips her ! :)
    13.09.2013 kl.22:15
    Masse bra tips ! :)
    13.09.2013 kl.23:24
    Så fine tips :)
    14.09.2013 kl.09:32
    Kjempebra tips!


    Skriv en ny kommentar

    Design: Ina Anjuta
    Image and video hosting by TinyPic
    FASHION anonymous

    15 år gammel jente fra Trondheim som har lagt bort Tomboy livet for fashion. På denne bloggen finner du alt om mitt liv selv om jeg er anonym og du finner mote, skjønnhet, videoer og tips. Alle bilder, videoer og noen av tipsene er ikke mine med mindre det står at jeg har tatt bilde. Kontakt: anonymoustomboy@hotmail.com (Hvis du vil legge meg til som venn må du trykke på navnet mitt)

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    Lenker

    bilde
    hits