All about fashion - Yo
Hjem Add Om meg Kontakt

1



  • 0

  • 8

  • 2

    ELLE

  • 2

    Nok og god søvn er viktigere enn mange tror. Det er faktisk en forutsetning for å leve og fungere godt i hverdagen. Mange tar søvn som en selvfølge og sover lenge og godt mens andre syns det er kjedelig/unyttig å sove bort tiden. Kroppen er helt avhengig av søvn for at kroppens funksjoner skal være på topp. Kroppen og hjernen reparerer og vedlikeholder seg selv mens vi sover. 

    Hvis man ikke sover blir man lettere irritert og i hele tatt følelsesmessig mer ustabil. Man blir mindre oppmerksom og konsentrert, noe som i stor grad påvirker skoleprestasjoner og arbeidsprestasjoner. Reaksjonstiden reduseres.

    Hvis man har har hatt mange søvnløse netter får man utmattelse. Kronisk hukommelsestap. Overvekt. Adferdsvansker og emosjonelle problemer. Psykisk ustabilitet. Sosiale problemer. Mer utsatt for infeksjoner og andre sykdommer. Tidligere aldring. Utbrenthet og stress.

    Barn trenger 10 timer svn i døgnet, ungdommer trenger 8-9 timer og vokse karer seg med 7,5 timer. Alt varierer jo fra person til person, men alle trenger såpass. 

    Jeg visste jo ikke dette i det hele tatt. Men for 7 måneder siden fant jeg ut, jo, hvis jeg skal gå ned i vekt og bli sterk så MÅ jeg sove.






  • 0

    Jeg vet ikke om det er mange av dere som har et ball på denne tiden av året. Men om du skal på fest, discotek eller bare ha en dress up night med vennene dine har jeg en favoritt video fra Meredith Foster som kan hjelpe mye!

  • 6

  • 1

    Beklager fraværet mitt i går (igjen). Unnskyldingen er vel at jeg var på informasjonsmøte til EF om språkreisen jeg skal på, så nå er språkreisen min bestilt! Hvis det var noen av dere som var på peppes pizza i kjøpmannsgata i går kveld så har dere sett personen bak denne bloggen.

  • 2

    Hetebølger i September i Norge og mange drar på sydenreise nå, men har du den rette bikinien? Man må jo finne den bikinien som passer for deg (trekant bikini, push-up). Jeg blir så lei av folk som sier det skal være ALDERSGRENSE for bikinier, wtf? You go girl! Drit i haters og ta deg en tur på stranda i bikini, man får jo ha på seg det man vil! Om det er badedrakt eller bikini man har på seg på stranda, hvem bryr seg? ALLE gjør jo det samme.

  • 4

    Jepp, jeg har en ting for Kina og det meste av Asia. Slike bilder minner meg om Karate kid og andre Ninja filmer. Jeg er kanskje så heldig at jeg får se et slik et i Italia (eller var det Hellas?) neste år!

  • 7

  • 8

    Treningen varte i 7 minutter i dag før jeg falt og knekte hånda. Bokstavelig talt.

  • 11





  • 4

    Det har vært mange spørsmål i det siste om hvordan man blir fit, trent eller "tynn". Jeg sier ikke at 12åringer skal slanke seg og få sykdommen anoreksi, eller at vis du er litt på + siden så SKAL du slanke deg, det blir bare dumt. Men hvis du er litt på + siden og vil være komme bedre i form kan jeg jo gi deg noen tips.

    For dere som ikke visste det så gikk jeg ned 7 kilo ganske raskt. Da jeg startet var jeg jo 14 år (jaja, veldig "ung")  og gikk fra 64 kilo til 57 kilo på 4-5 måneder. Jeg var på grensen til å bli overvektig. Jeg var den jenta som hadde dårligst kondis i klassen, jeg klarte ikke å løpe 300 meter uten å stoppe en gang. Plutselig begynnte jeg å jogge på fritiden. Første joggeturen min var med en venn midt på svarteste vinteren, det var det som fikk meg igang.

    Hehe, nå skal jeg slutte å bable, her kommer tipsene dere har ventet på:
     




    Start enkelt

    Starter du med 1 time syv dager i uka blir du fort lei. Ikke kutt ut alt det utsunne med en gang heller!


    Finn noe som er for deg

    Liker du ikke sykling eller løping? Gjør noe du liker som å bokse, gå på fjelltur eller ta deg en tur i svømmehallen. Vil du brenne kalorier bør du gjøre noe som får opp kondisen din. Vil du bygge muskler så bygger du muskler (man brenner også kalorier og fett når man trener bygger muskler.


    Tren med en venn

    Tren med noen du stoler på og som kan pushe deg til diitt hardeste, du kan bli overrasket over hvor raskt og enkelt treningen går!





    Mat er og vil alltid være det viktigste i ALL trening

    70% food and 30% gym er uttrykket alle bruker. Spiser du pizza, drikker brus og hiver innpå med godteri på hverdager hjelper ikke treningen. Legg godteriet på hylla til helgen og ta fram grønnsakene og frukten på hverdagen. 5 om dagen! 




    Andre enkle tips til å starte:

    Drikk MASSE vann.
    Spis proteinger!
    Selv om du trener musklene blir du ikke bodybuilder på 1,2,3. Å bygge muskler tar veldig lang tid og om du har stått på i noen måneder kan du kanskje se en liten forskjell.
    Finn inspirasjon. Følg fitness sider på Instagram (@fitspirationness)
    Hvis du hadde startet da du først tenkte på det hadde du vært færdig nå!
    Hvis du forsetter å si "jeg tar det i morgen" vil du virkelig ikke dette hardt nok!
    Husk at du ikke blir topptrent etter en liten trening.
    Hvile er VELDIG viktig. Prøv å sove 8-9 timer hver natt.

     

    Håper alle dere som har lest dette trener bare for å få "sommerkroppen". Meningen er jo å ha en sunn kropp året rundt. Det er heller ikke meningen å ha en tynn kropp (nohate). Tren fordi du vil komme i form og ha en sunn kropp (og for å se bra ut naken og da). Jeg anbefaler også et besøk til helsesøster eller legen for å ta en sjekk om hvor mye kilo de kan gå ned, hva som er den beste treningsmåten for deg, hvordan du kan spise rett og hvordan du kan unngå treningsskader. 

    Vil du ha flere tips eller har du spørsmål kan du følge instagrammen min @fitspirationness eller kik meg: Fitspirationness

  • 6

    Til alle dere rosajenter der ute:

  • 2

    Beklager mitt lille fravær i går! Skole, trening, familie og venner tar veldig mye innpå nå, vet ikke om det er mange som leser fast og sjekker inn hver dag, men dere få som gjør det er fantastiske.

  • 4

  • 8

    Jeg er sikkert ikke den eneste som ikke har gitt slipp på sommeren enda? Varmebølgen som har vært her i det siste topper jo det hele!

  • 10

    Hei og god "morgen". Etter en veldig travel dag i går i Trondheim har jeg endelig muligheten til å slappe helt av.  Så blandt annet This Is Us i går noe som overrasket meg siden filmen var bedre enn ventet. Skal utnytte denne dagen med Netfix maraton og en deilig fruktsalat, man må jo være litt sunn selv om jeg er for redd til å jogge alene fordi det er masse bråk og oppstyr i nærheten. 

    Dagens bilde:

    Tusen takk til de romantiske bøkene og filmene som gjorde meg forelsket i dette bilde. 



  • 8

  • 8

    Hvem er vel ikke lei av uren hud? Spesiellt jenter som meg er jo i ungdomsårene med kvise problemer og hele pakka. Disse tipsene er bare en kom i gang metode. Det er mange flere og gode tips man kan bruke for å unngå et utbrudd.

     

    Finn de riktige produktene!

     

     

     

     

     

    Selv om hudkremen koster et kvart bryllupsbudsjett og har blitt din bestevenninnes favoritt, er det ikke sikkert den passer for deg. Å bruke produkter som ikke er tilpasset din hud kan gjøre at du får problemer med irritasjoner eller kviser.


     

    Ta en vaskedag.

    Vi har hørt det før, men glemmer det hver gang. Makeupsvamper (hvis noen forsatt bruker det), børster og applikatorer bør vaskes hver tredje uke. Du trenger ikke et fancy rengjøringsmiddel, en mild sjampo gjør susen.


    Unngå telefontrøbbel.

    Telefonen kan være den rene bakteriekolonien. Og holder du den mot kinnet i timesvis, kan det føre til at huden reagerer med kviseutbruddf. Prøv å holde telefonen unna huden når du snakker. Klarer du det ikke, bør du tørke av den med en desinfiserende renseserviett ofte.


    Dropp daglig peeling.

    Både kjemisk peeling og peelingkremer med korn kan etterlate huden myk og ren. Men peeler du huden for ofte kan det føre til at oljeproduksjonen øker og at du lettere får urenheter i huden. Et par ganger i uken er nok.


    Den viktige kveldsvasken.

    Lar du huden marinere i dagens sminke og svette over natten, kan det føre til at porene tettes til. Dermed får du lettere urenheter og kviser.


    Få opp pulsen.

    Trening er ikke bare bra for humøret. Det øker også oksygentilførselen til huden, slik at den får en "friskere glød". Det roer også ned produksjonen av stresshormonet kotisol, som lett kan forårsake urenheter i huden.


    For mye av alt er ikke bra.

    Noen produkter går dårlig sammen. Dette gjelder særlige aktive ingredienser. Bruker du ulike produkter som skal behandler ulike hudtilstander som solskadet hud, tørr hud eller acne, bør du ikke bruke de samtidig. Disse ingrediensene bør du helst ikke bruke samtidig: Retinol, AHA-syre, C-vitamin og benzoyl peroxid. Må du bruke flere av gangen, bruk dem til ulike tider av døgnet. 




  • 3

    For dere som følger med bloggen min kan nok gjette at Stilababe09 er en av mine youtube favoritter. Jaja, her kommer enda en video av Meredith Foster!

  • 0

  • 5

    Et hårproblem mange jenter kjenner igjen er flatt og dødt hår. Volum kan du få ved å rulle opp håret, ikke tid til slikt, sier du? Det finnes heldigvis kjappere måter å få fyldigere hår på. Volumsjampo gir også mer volum  og løfter håret fra hodebunnen. Det samme gjør volumpudder. Et raskt og effektivt alternativ er tørrsjampo. Flipp håret framover, spray tørrsjampoen i hodebunnen og klem opp håret.

    Å samle hårtuppene kan også få håret til å se sunnere ut på null komma niks . Prøv å få spissene sammen, for eksempel ved bruk av glattetang, ruller eller hårspray, selv om jeg anbefaler NULL varme på håret.

    Den vanligste tabben er at de ikke bruker varmebeskyttende produkter. Det er jo mange som bruker stylingapparater hver eneste dag , og 180-200 varmegrader rett på håret, uten noen form for beskyttelse, er ikke bra. Det kan føre til varmeskadet og tørt hår.

    For å unngå dette bør du bruke kur en gang i uka. Men det er mange som gjør feil. Helst bør du påføre kuren i håndkletørt hår. Da suger håret til seg mer næring enn hvis det er vått. La den så virke i fem til ti minutter. Skyll ut og avslutt med balsam. Du skal altså bruke kur i tillegg til ? ikke istedenfor - balsam. Kur kan være tilstrekkelig, men for maksimal effekt anbefaler jeg at man også bruker balsam etter kur for å forsegle effekten.

  • 7

  • 0

  • 2

    Hei å tusen takk for kommentarer fra mange søte lesere! Siden dere har vært så greie skal jeg være grei tilbake. Jeg lurer på om hva dere VIL SE MER AV PÅ BLOGGEN? Om det er tips, videoer, spesiell type inspo eller et ønske om noen collager dere vil jeg skal lage så bestemmer dere! Legg igjen en kommentar så får dere det som dere vil.

  • 9

    Man kan vel aldri få nok av tatovering inspirasjon? Jeg har valgt ut noen små tatoveringer og noen med skrift. Jeg ønsker selv en tatovering som betyr mye, men samtidig er veldig fin!

  • 7

    I dag var jeg virkelig på et jente-jente humør. Det må vel være fra den negativiteten jeg fikk rundt caps styret, dermed ble det Victoria's Secret must have! Det er jo en del ting jeg trenger/vil ha derifra, men som mange andre prøver jeg å spare litt penger for en stund, da kan jeg jo heller ha en stor shoppingrunde rundt jul.

    Beklager ingen lenking, alle lenkene stokket seg og/eller klikket. Du finner alle disse på nettsiden victoriassecret.

    Søt Ruffle Push-Up Triangle bikini 30,50 Dollar overdel 18,50 Dollar underdel 

    Blush Eau de Perfume - Parfyme 45 Dollar                        Supersoft Short PJ set - Nattklær  45 Dollar


    French Terry Dolman Tie - Strandkjole 54 Dollar


  • 7

    Siden det var så mange som likte forrige sko inspirasjonen slenger jeg med noen bilder til.

  • 4

  • 7

    Har blogget veldig mye i dag og jeg beklager all spammingen. Slenger med et innlegg til for å nå 100 unike lesere målet i dag. Har hatt bloggen i bare en uke så jeg syns det går fort!

  • 14

    Høsten er her, men det betyr ikke at sommeren er HELT borte!




  • 12

    Dette ble dagens bilde fordi høsten har endelig kommet, men samtidig gir bilde deg en sommerfølelse. 



  • 6

     Selv om sommeren i Norge er over er det jo mange som har bestilt sydenturer utover høsten. De som er så heldige må vel huske å ta med brunfargen hjem!

    1. Bruk kjempe høy solfaktor. Tar litt lengre tid først, men man skal jo ikke bli solbrent og man vil jo at fargen skal sitte.

    2. Bruk kokkosnøttolje. Det hjelper masse, men det er lurt å bruke solkrem uansett! 

    3. Rundt tre gulrøtter per dag gir omtrent samme mengde virkestoff som de pillene med betakaroten i. Spis litt ekstra gulrøtter, men bruk solfaktor! Fargen sitter lenger om du lar den komme litt saktere på kroppen, enn om du svir deg og ender opp med å flasse i tre uker

    4. Betakaroten gir deg kjappere farge og du slipper soleksem hvis du tidligere har vært plaget med det. Ellers kan du bruke forskjellige sololjer, Hawaiian Tropics kokkosnøttoljen er det veldig mange som er fornøyd med (selv om noen syns den lukter som ei barbie dukke).

    5. Om du følger det rådet med å spise ekstra mye gulerøtter, spis dem sammen med litt fett som i olje eller smør. Da blir flere av virkestoffene i gulerøttene tatt opp av kroppen, og du får større utbytte av hver gulrot. Hvis du begynner med betakaroten er det samme rådet å gi, siden betakarotenet så å si fargestoffet til gulrøtter. 

    6. Du blir også brun hvis du ligger på stranda i vannkanten, og da spesiellt i saltvann. Da blir du stadig nedkjølt av vannet som skyller opp på land, så du slipper å krepere av varme og du orker å ligge der ekstra lenge, og vannet reflekterer strålene og gjør det enda sterkere. Husk å smør deg inn med solkrem ofte! Dette er nok det beste tipset. 

    7. Bruk body scrub, aloe vera og smør deg godt inn med krem om kvelden. 



  • 10

    Hvem elsker vell ikke høsten? Alle de fargene og outfitene! Jeg sier hei til Setember og går rett på sak med inspirasjonen den kommer med. Det kommer mer bilder og tips med høst tema så det er bare å følge med!







  • 5

  • FASHION anonymous

    15 år gammel jente fra Trondheim som har lagt bort Tomboy livet for fashion. På denne bloggen finner du alt om mitt liv selv om jeg er anonym og du finner mote, skjønnhet, videoer og tips. Alle bilder, videoer og noen av tipsene er ikke mine med mindre det står at jeg har tatt bilde. Kontakt: anonymoustomboy@hotmail.com (Hvis du vil legge meg til som venn må du trykke på navnet mitt)

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde