All about fashion - Yo
Hjem Add Om meg Kontakt

2

Nok og god svn er viktigere enn mange tror. Det er faktisk en forutsetning for leve og fungere godt i hverdagen. Mange tar svn som en selvflge og sover lenge og godt mens andre syns det er kjedelig/unyttig sove bort tiden. Kroppen er helt avhengig av svn for at kroppens funksjoner skal vre p topp. Kroppen og hjernen reparerer og vedlikeholder seg selv mens vi sover.

Hvis man ikke sover blir man lettere irritert og i hele tatt flelsesmessig mer ustabil. Man blir mindre oppmerksom og konsentrert, noe som i stor grad pvirker skoleprestasjoner og arbeidsprestasjoner. Reaksjonstiden reduseres.

Hvis man har har hatt mange svnlse netter fr man utmattelse. Kronisk hukommelsestap. Overvekt. Adferdsvansker og emosjonelle problemer. Psykisk ustabilitet. Sosiale problemer. Mer utsatt for infeksjoner og andre sykdommer. Tidligere aldring. Utbrenthet og stress.

Barn trenger 10 timer svn i dgnet, ungdommer trenger 8-9 timer og vokse karer seg med 7,5 timer. Alt varierer jo fra person til person, men alle trenger spass.

Jeg visste jo ikke dette i det hele tatt. Men for 7 mneder siden fant jeg ut, jo, hvis jeg skal g ned i vekt og bli sterk s M jeg sove.






  • 4

    Det har vrt mange sprsml i det siste om hvordan man blir fit, trent eller "tynn". Jeg sier ikke at 12ringer skal slanke seg og f sykdommen anoreksi, eller at vis du er litt p + siden s SKAL du slanke deg, det blir bare dumt. Men hvis du er litt p + siden og vil vre komme bedre i form kan jeg jo gi deg noen tips.

    For dere som ikke visste det s gikk jeg ned 7 kilo ganske raskt. Da jeg startet var jeg jo 14 r (jaja, veldig "ung") og gikk fra 64 kilo til 57 kilo p 4-5 mneder. Jeg var p grensen til bli overvektig. Jeg var den jenta som hadde drligst kondis i klassen, jeg klarte ikke lpe 300 meter uten stoppe en gang. Plutselig begynnte jeg jogge p fritiden. Frste joggeturen min var med en venn midt p svarteste vinteren, det var det som fikk meg igang.

    Hehe, n skal jeg slutte bable, her kommer tipsene dere har ventet p:




    Start enkelt

    Starter du med 1 time syv dager i uka blir du fort lei. Ikke kutt ut alt det utsunne med en gang heller!


    Finn noe som er for deg

    Liker du ikke sykling eller lping? Gjr noe du liker som bokse, g p fjelltur eller ta deg en tur i svmmehallen. Vil du brenne kalorier br du gjre noe som fr opp kondisen din. Vil du bygge muskler s bygger du muskler (man brenner ogs kalorier og fett nr man trener bygger muskler.


    Tren med en venn

    Tren med noen du stoler p og som kan pushe deg til diitt hardeste, du kan bli overrasket over hvor raskt og enkelt treningen gr!





    Mat er og vil alltid vre det viktigste i ALL trening

    70% food and 30% gym er uttrykket alle bruker. Spiser du pizza, drikker brus og hiver innp med godteri p hverdager hjelper ikke treningen. Legg godteriet p hylla til helgen og ta fram grnnsakene og frukten p hverdagen. 5 om dagen!




    Andre enkle tips til starte:

    Drikk MASSE vann.
    Spis proteinger!
    Selv om du trener musklene blir du ikke bodybuilder p 1,2,3. bygge muskler tar veldig lang tid og om du har sttt p i noen mneder kan du kanskje se en liten forskjell.
    Finn inspirasjon. Flg fitness sider p Instagram (@fitspirationness)
    Hvis du hadde startet da du frst tenkte p det hadde du vrt frdig n!
    Hvis du forsetter si "jeg tar det i morgen" vil du virkelig ikke dette hardt nok!
    Husk at du ikke blir topptrent etter en liten trening.
    Hvile er VELDIG viktig. Prv sove 8-9 timer hver natt.



    Hper alle dere som har lest dette trener bare for f "sommerkroppen". Meningen er jo ha en sunn kropp ret rundt. Det er heller ikke meningen ha en tynn kropp (nohate). Tren fordi du vil komme i form og ha en sunn kropp (og for se bra ut naken og da). Jeg anbefaler ogs et besk til helsesster eller legen for ta en sjekk om hvor mye kilo de kan g ned, hva som er den beste treningsmten for deg, hvordan du kan spise rett og hvordan du kan unng treningsskader.

    Vil du ha flere tips eller har du sprsml kan du flge instagrammen min @fitspirationness eller kik meg: Fitspirationness

  • 8

    Hvem er vel ikke lei av uren hud? Spesiellt jenter som meg er jo i ungdomsrene med kvise problemer og hele pakka. Disse tipsene er bare en kom i gang metode. Det er mange flere og gode tips man kan bruke for unng et utbrudd.

    Finn de riktige produktene!

    Selv om hudkremen koster et kvart bryllupsbudsjett og har blitt din bestevenninnes favoritt, er det ikke sikkert den passer for deg. bruke produkter som ikke er tilpasset din hud kan gjre at du fr problemer med irritasjoner eller kviser.


    Ta en vaskedag.

    Vi har hrt det fr, men glemmer det hver gang. Makeupsvamper (hvis noen forsatt bruker det), brster og applikatorerbr vaskes hver tredje uke. Du trenger ikke et fancy rengjringsmiddel, en mild sjampo gjr susen.


    Unng telefontrbbel.

    Telefonen kan vre den rene bakteriekolonien. Og holder du den mot kinnet i timesvis, kan det fre til at huden reagerer med kviseutbruddf. Prv holde telefonen unna huden nr du snakker. Klarer du det ikke, br du trke av den med en desinfiserende renseserviett ofte.


    Dropp daglig peeling.

    Bde kjemisk peeling og peelingkremer med korn kan etterlate huden myk og ren. Men peeler du huden for ofte kan det fre til at oljeproduksjonen ker og at du lettere fr urenheter i huden. Et par ganger i uken er nok.


    Den viktige kveldsvasken.

    Lar du huden marinere i dagens sminke og svette over natten, kan det fre til at porene tettes til. Dermed fr du lettere urenheter og kviser.


    F opp pulsen.

    Trening er ikke bare bra for humret. Det ker ogs oksygentilfrselen til huden, slik at den fr en "friskere gld". Det roer ogs ned produksjonen av stresshormonet kotisol, som lett kan forrsake urenheter i huden.


    For mye av alt er ikke bra.

    Noen produkter gr drlig sammen. Dette gjelder srlige aktive ingredienser. Bruker du ulike produkter som skal behandler ulike hudtilstander som solskadet hud, trr hud eller acne, br du ikke bruke de samtidig. Disse ingrediensene br du helst ikke bruke samtidig: Retinol, AHA-syre, C-vitamin og benzoyl peroxid. M du bruke flere av gangen, bruk dem til ulike tider av dgnet.




  • 5

    Et hrproblem mange jenter kjenner igjen er flatt og ddt hr. Volum kan du f ved rulle opp hret, ikke tid til slikt, sier du? Det finnes heldigvis kjappere mter f fyldigere hr p. Volumsjampogir ogs mer volum og lfter hret fra hodebunnen. Det samme gjr volumpudder. Et raskt og effektivt alternativ er trrsjampo. Flipp hret framover, spray trrsjampoen i hodebunnen og klem opp hret.

    samle hrtuppene kan ogs fhret til se sunnere ut p null komma niks . Prv f spissene sammen, for eksempel ved bruk av glattetang, ruller eller hrspray, selv om jeg anbefaler NULL varme p hret.

    Den vanligste tabben er at de ikke bruker varmebeskyttende produkter. Det er jomange som bruker stylingapparater hver eneste dag , og 180-200 varmegrader rett p hret, uten noen form for beskyttelse, er ikke bra. Det kan fre til varmeskadet og trt hr.

    For unng dette br du bruke kur en gang i uka. Men det er mange som gjr feil. Helst br du pfre kuren i hndkletrt hr. Da suger hret til seg mer nring enn hvis det er vtt. La den s virke i fem til ti minutter. Skyll ut og avslutt med balsam. Du skal alts bruke kur i tillegg til ? ikke istedenfor - balsam. Kur kan vre tilstrekkelig, men for maksimal effekt anbefaler jeg at man ogs bruker balsam etter kur for forsegle effekten.

  • 6

    Selv om sommeren i Norge er over er det jo mange som har bestilt sydenturer utover hsten. De som er s heldige m vel huske ta med brunfargen hjem!

    1. Bruk kjempe hy solfaktor. Tar litt lengre tid frst, men man skal jo ikke bli solbrent og man vil jo at fargen skal sitte.

    2. Bruk kokkosnttolje. Det hjelper masse, men det er lurt bruke solkrem uansett!

    3. Rundt tre gulrtter per dag gir omtrent samme mengde virkestoff som de pillene med betakaroten i. Spis litt ekstra gulrtter, men bruk solfaktor! Fargen sitter lenger om du lar den komme litt saktere p kroppen, enn om du svir deg og ender opp med flasse i tre uker

    4. Betakaroten gir deg kjappere farge og du slipper soleksem hvis du tidligere har vrt plaget med det. Ellers kan du bruke forskjellige sololjer, Hawaiian Tropics kokkosnttoljen er det veldig mange som er fornyd med (selv om noen syns den lukter som ei barbie dukke).

    5. Om du flger det rdet med spise ekstra mye gulertter, spis dem sammen med litt fett som i olje eller smr. Da blir flere av virkestoffene i gulerttene tatt opp av kroppen, og du fr strre utbytte av hver gulrot. Hvis du begynner med betakaroten er det samme rdet gi, siden betakarotenet s si fargestoffet til gulrtter.

    6. Du blir ogs brun hvis du ligger p stranda i vannkanten, og da spesiellt i saltvann. Da blir du stadig nedkjlt av vannet som skyller opp p land, s du slipper krepere av varme og du orker ligge der ekstra lenge, og vannet reflekterer strlene og gjr det enda sterkere. Husk smr deg inn med solkrem ofte! Dette er nok det beste tipset.

    7. Bruk body scrub, aloe vera og smr deg godt inn med krem om kvelden.



  • 3

    Hva er vel finere enn lange fyldige yevipper? Her fr du noen tips til hvordan vippene dine blir lange og vakre!

    Mandelolje
    Det sies at mandelolje har en forlengende effekt p vippene dine. Ta litt olje p fingrene for s pfre det p vippene, ikke ta for mye, det kan svi hvis du fr det i yet. Du kan enten ta p maskara etter oljen, eller sove med olje p vippene, da skal du kunne se forskjell allerede dagen etterp! Det er jo verdt et forsk. (Vaselin kan ogs funke).

    Vippetang
    Vippetangen er p full vei tilbake og flere og flere har skjnt fordelen med bruke en. Hvis du aldri har eid en vippetang fr, er dette en tang for bye vippene oppover. yene dine ser strre ut, vippene lengre og maskaraen er lettere pfre etter at du har vippet dem opp.

    Et tips er varme tanga i et vannbad eller med hrfneren, da vil vippene holde seg oppe lengre.

    Husk at yenvipper er som hr, de blir ogs slitt ned.



  • 0

    Slik legger du looken:
    1.La huden vre naturlig. Bruk derfor en farget dagkrem eller BB-krem for jevne ut huden. Har du kviser, urenheter eller bl ringer under ynene kan dette dekkes med en concealer.
    2.Gre gjennom brynene med en liten kam og fyll dem inn med et brynspudder for definere dem og gi fylde. Har du mrke og/eller fyldige bryn fra fr av hopper du over dette trinnet. Sett brynene p plass med en transparent brynsgel.
    3.Finn frem en svart gel- eller kremliner og den beste kosten du har. Begynn med legge eyelineren innerst i yekroken, og dra den utover mot yenlokket i en bredere linje, helt opp til globallinjen din. Nr du kommer til ytterkanten av yet smalner du inn streken, slik at du ender i en tynn spiss, tenk katteyne. Sttt hnden inntil kinnet hvis du kjenner den blir ust, og husk, velse gjr mester!
    4.By yenvippene med en vippetang og pfr ett til to lag med svart maskara p de vre vippene. La de nederste vippene vre bare. nsker du mer dramatikk limer du p et par lsvipper. Husk at verken eyelineren eller maskaraen trenger legges helt perfekt.

    Uttrykket skal vre tft, hardt og rocka. Ha det gy mens du sminker deg, og ha det gy p fest!

    En annen variant:

    Kilder: KK

  • FASHION anonymous

    15 r gammel jente fra Trondheim som har lagt bort Tomboy livet for fashion. P denne bloggen finner du alt om mitt liv selv om jeg er anonym og du finner mote, skjnnhet, videoer og tips. Alle bilder, videoer og noen av tipsene er ikke mine med mindre det str at jeg har tatt bilde. Kontakt: anonymoustomboy@hotmail.com (Hvis du vil legge meg til som venn m du trykke p navnet mitt)

    Kategorier

    Arkiv

    Siste innlegg

    bilde